Za kulisami AoW - "trailer"

sobota, 20 grudnia 2008

Przedstawiamy państwu kilka informacji będących częścią następnej części Za Kulisami AoW. Aby poczytać całość będziecie musieli trochę poczekać, jednak już dzisiaj otrzymacie kilka ciekawych informacji. Forma: wywiad.

Cersie, czy nic się nie zmieniło w kwestii założeń? Nie doszły nowe pomysły?

W kwestii ogólnych założeń początkowych, nie zmieniło się wiele. Dalej przygotowujemy rozgrywkę głównie w systemie GvG. Tutaj nadmienię, że cały system, w przeciwieństwie do obecnego Awarsa wszystko będzie zautomatyzowane, a na forum będzie można się pochwalić bitwami – a nie na ich podstawie wyliczać wojnę.
Jednak warunkami zwycięstwa wojen nie będą wcale straty surowców..:)

Czy możesz przybliżyć nam trochę bardziej nowy system walk?

Podzieliliśmy jednostki na 5 typów. Czarujące, Piechota, Strzelające, Kawaleria, Latające. W każdym typie będą występowały 3 jednostki podstawowe, jedna dodatkowa - dla graczy z odpowiednia ilością punktów(będzie nowy system naliczania punktów, związany z klanami i rzeczywistą umiejętnością gry gracza, a nie zbudowanymi budynkami... ups, to miala byc tajemnica), oraz jedna specjalna(tutaj szykujemy mala rewolucje), dostepna tylko dla klanow. Kazdy typ jednostki, jak i jednostka, bedzie sluzyl do czego innego. Dobrze obeznany i inteligetny gracz bedzie mogl znacznie mniejsza armia ustrzelic mocnego przeciwnika :) Jednak szczegoly, jak beda rozgrywaly sie bitwy, poznacie juz po premierze, albo w trakcie betatestow. To nasza niespodzianka, poza tym w tej kwestii ciagle duzo sie zmienia, by zapewnic jak najwiekszy fun :)

Czy wszystko idzie zgodnie z planem? Jakie może być ewentualne opóźnienie?

Jeśli chodzi o terminy, to jak dobrze pamiętacie, jutro powinny się zacząć beta-testy. Jak widać, nie zaczną się, wynika to z natłoku prac, no i okresu świątecznego. Wolę nie podawać żadnych terminów póki co, by nie wywierać na sobie i członkach mmOctagon zbędnej presji. Pośpiech to zły doradca, a mając na uwadzę liczbę bugów na obecnym AW, nie chcemy tej sytuacji powtórzyć.

Uraczysz nas jakimiś screenami?

Tak, w opisie „Za kulisami AW #4” jak i na blogu mmOctagon, już niedługo.

Jakieś ogólne refleksje..? - mamy powody do optymizmu?

Powody do optymizmu? Pewnie. Team pracuję na pełnych obrotach, a każdy sam się „nakręca” do jeszcze większej pracy, widząc efekty. Jesteśmy przekonani, że gra zaskoczy wielu Awarsowiczów, oczywiście pozytywnie. To, z czego jestem póki co najbardziej zadowolony(bo zmiany w mechanice oceniać będziemy dopiero po beta testach) to wygląd i działanie nowego interface. W porównaniu z topornym, nieczytelnym obecnie działaniem, tutaj gracz po kilku minutach grania będzie poruszał się po nim jak ryba w wodzie, oraz będzie zasypywany informacjami co się akurat dzieje z jego państwem oraz jakie ma opcje.
Poza ogólnymi zmianami, położyliśmy duży nacisk na kwestię nowych graczy, i mamy zamiar na tym polu także nie ustępować kroku najlepszym produkcjom, takim jak The West. Interaktywny tutorial, wprowadzający po kolei w formie questów z nagrodami w tajniki gry to obecnie pragnienie wielu nowych graczy, by szybciej mogli odkryć esencję gry.
Z ciekawostek, jakie wykombinowaliśmy jeszcze, odnośnie systemu GvG – klanom będzie się opłacało przyjmować „świeżych” graczy do toczenia wojen, a klan samych TOPów będzie w praktyce jedynie bardzo łatwym celem. Dlaczego? Zobaczycie sami. :)

0 komentarze: