Poradnik Podprogowicza

niedziela, 19 października 2008

Przedstawiamy państwu jedyny w swoim rodzaju Poradnik Podprogowicza autorstwa Adidasa, który sporządził go na podstawie swoich niepospolitych doświadczeń z gry podprogowej. Zapraszamy do czytania, komentowania na awars forum i oczywiście: do stosowania tej wyśmienitej strategii w praktyce! Oprócz tego zapraszamy także do specjalnego tematu, w którym zawarte są inne poradniki do gry podprogowej - jednak już bez rekomendacji Awars Bloga. ;)

Poradnik podprogowy
czyli
"droga od szarego podprogowicza do prawdziwego topa…" według Adidasa ;)

Nie masz czasu na grę ale masz ochotę grać i chcesz posiedzieć jak najdłużej pod progiem? Chcesz wbić do top ale zacząłeś za późno i nie potrafisz już dogonić reszty? Również nie chcesz rywalizować z topami mającymi xxx razy więcej punktów od Ciebie i są rozwinięci na maxa? Masz obawy że po wyjściu nad próg nie dają Ci się rozwinąć i na pewno ich nie dogonisz? Boisz się że nie dasz rady rywalizować z nimi o cele i farmy?
Jeżeli tak to przeczytaj dokładnie ten poradnik a Twoje problemy i obawy zostaną rozwiązane, dzięki niemu zdobędziesz cenną wiedzę, dowiesz się co robić aby cieszyć się z gry podprogowej a potem móc rywalizować z topami ;]

Dawno temu w grze Art of Wars, gdy nie było jeszcze tylu punktów za dowódcę wielu graczy, z różnych przyczyn wybierało grę pod progiem…
Powstała tak jakby druga gra – grę nad progiem i pod nim. Pod progiem panowały inne zasady niż nad nim, były inne taktyki gry, można było wyszkolić dobrych i silnych dowódców dzięki którym można by było podejmować samodzielną walkę z topami. Po pewnym czasie gdy podprogowicze mieli naprawdę dobrych Bohów topom się to nie spodobało, nie lubi oni podprogowiczów no i team pomimo sprzeciwu wielu graczy, wprowadził zasadę która uniemożliwiła ciągłe siedzenie pod progiem i szkolenie dowódcy – pkt za doświadczenie i to podwojone punkty żeby wyeliminować szkolenie dowódców pod progiem i grę dobrych graczy pod nim.

Teraz przy obecnie przydzielanych pkt za bohatera utrzymanie się dłuższy czas podprogiem i przygotowanie do walki z top po wyjściu z niego jest o wiele trudniejsze, ale wykonalne ;] Wystarczy obrać odpowiednią taktykę i wszystko da się zrobić ;)

Zaczynamy grę mając pusty zamek i trochę surki. Na samym początku musimy bardzo ostrożnie budować budynki żeby nie zbudować zbyt wiele.

Kopalnie rozbudowujemy max do 5 poziomu a poza nimi budujemy tylko budynki które są nam potrzebne do stworzenia osadnika czyli zamek 3 i koszary 3.

Osadnika wysyłamy obok z misją zasiedlaj aby założył nową osadę. To właśnie na tej osadzie będziemy budować budynki. Dlaczego nie możemy budować na głównym? Dlatego, że osadę można w każdej chwili usunąć gdy się przypadkowo wybuduje jakiś niepotrzebny budynek lub będzie się blisko progu a jeszcze nie będziemy chcieli go przekraczać.

Nie znaczy to, że na tej osadzie możemy budować co chcemy, tutaj też musimy rozważnie stawiać nowe budynki. Kopalnie max 5-6 poziom, większe naprawdę nie są do niczego potrzebne ;] Targ niewolników to również zbędny budynek, a raczej punkty za niego, ponieważ nie będziemy zbyt dużo budować więc można sobie poczekać te parę minut więcej przy budynku a w zamian za to zaoszczędzić troszkę punktów ;]

Kolejnymi budynkami będą budynki wymagane na poszczególne jednostki. Najsilniejszą jednostką do której możemy dojść chcąc utrzymać się pod progiem jest husaria. Nie budujemy żadnych Uruków czy Gryfów! Nie opłaca się również dochodzić do armat jeżeli chcemy mieć husarie. Ja osobiście wybrałem armaty a huske sobie odpuściłem. Armaty są dobre, mają sporo ataku i mając ich odpowiednią ilość można wiele zdziałać ;] Chociaż husaria wcale nie jest gorsza dlatego jest obojętne czy naszą główną jednostką będzie husaria czy armaty. Ale posiadając jedno radzę odpuścić sobie drugie.

Co z gildią magów? Tutaj również nie można zbytnio zaszaleć. Ja posiadam 4 poziom i w zupełności mi on wystarcza. Posiadam czary takie jak furia i światło życia, których najczęściej używam w bitwach  Można podnieść GM do 5 poziomu żeby mieć łańcuch piorunów ale idzie obejść się bez niego ;] 6 poziomu nie budujemy, czary, które dzięki niemu dostaniemy są zbędne, tak samo jak punkty które za niego byśmy niepotrzebnie dostali.

Co z GS? Na samym początku rozwijamy go do 6 poziomu tak aby móc szpiegować sokołami. Sokoły wystarczą nam do skanowania okolicy i złomowania swoich rywali znajdujących się w niej ;] W ten sposób zdobywamy pierwsze poziomy boha ale o tym co z nimi zrobić będzie później ;]

Potem GS podwyższamy stopniowo – nie przechodzimy od razu do 10. Im więcej punktów zdobędziemy tym mniej celi w okolicy będziemy mieć ponieważ powiększy się grono osób od których będziemy mieć 3x więcej punktów i staną się oni dla nas zieloni. W późniejszym etapie gdy skanowanie sokołami stanie się już bardzo długie gdyż wszystkie armie z okolicy będą już ze złomowane, podwyższamy poziom GS do 10 poziomy tak aby mieć magiczne oka. Wtedy będziemy mogli skanować całą mapę a co za tym idzie będziemy mogli więcej złomować i nabijać kolejne poziomu u dowódcy ;]

Kuźnia, Zbrojownia i Fontanna Życia – ja te budynki mam na 6 poziomie i nie narzekam ;] Uważam że to opcjonalny poziom, ale jak ktoś koniecznie chce to może dobudować sobie jeszcze max 7 lvl z tym że to raczej niepotrzebne.

Żadnych innych budynków nie trzeba już budować. Chyba, że postanowiliśmy mieć armaty zamiast husarii to wtedy budujemy stajnie do 2 poziomu aby móc kupować wozy ;]

Gdy jesteśmy już tak rozwinięci kupujemy armie i zaczynamy poważniejsze złomy. Nie wolno przesadzać z armią ale nie może ona być też zbyt mała, żeby byle przeciętniak nie mógł nas zezłomować ;d Nasza armia powinna składać się głównie z armat lub husarii, można kupić sobie też paru nekromantów czy hounganów i nimi ożywiać trupy ;]

Dowódca – trzeba zastanowić się dokładnie jaką chce się grać klasą… Każda klasa ma swoje plusy i przydaje się pod progiem chociaż najmniej opłacalny pod progiem jest mag i wybranie go na klasę dowódcy absolutnie odradzam. Główną bronią maga są czary a pod progiem nie mamy przecież dostępu do tych najlepszych czarów więc pożytku z maga zbyt wiele nie będzie.

Nekromanta – tej klasy w sumie również nie warto brać pod progiem, jej jedynym plusem jest to że mamy dzięki niemu armie bez konieczności budowania budynków, w każdej bitwie coś ożywi, możemy ożywić smoki szkieleta no ale w późniejszym etapie podprogowej gry gdy zbliżamy się do 50k są z nim same problemy… nie mamy wpływu na to co i ile on ożywia. Jeżeli ożywi nam w bitwie np. 2 smoki to już przybędzie nam prawie 3k punktów przez co możemy przekroczyć próg w nieoczekiwanym momencie i nie będąc do tego przygotowanym!

Wojownik – większość osób słusznie wybiera tą klasę gdyż jest ona bardzo dobra i przydatna pod progiem. Dzięki zdolnością takim jak ryk, wzmocnienie czy agresja, nasza armia z dobrze wyszkolonym wojem posiada dużo ataku jak i hp więc już mała ilość jednostek jest bardzo wytrzymała i może zezłomować kilka razy większe liczebnością wojska. Dzięki temu nie musimy tracić zbędnych punktów na dużą armie co pozwoli nam dłużej „siedzieć” pod progiem i wyszkolić lepszego dowódcę ;)

Łowca – dobrze wyszkolony łowca jest każdemu potrzebny – do farmingów, zbierania śmieci, szybkich transportów itd. Pod progiem dzięki łowcy można zgromadzić duże ilości surki oraz przetransportować to na tajną osadę jeżeli będziemy chcieli . Ja właśnie na klasę swojego podprogowego dowódcy wybrałem łowcę  Zaletą łowcy jest również to ze w szybkim tempie zdobywa on kolejne poziomy, więc szybko go rozwiniemy potem do dużego poziomu i już przy np. około 160 lvlu możemy go zamienić na wypasionego maga lub woja ;]

Aby osiągnąć nasz cel czyli dogonić czołówkę również musicie wybrać łowcę na swoją klasę. Po pierwsze dlatego, że dzięki niemu nafarmimy potrzebne surowce, będziemy mogli transportować je na tajną osadę bez konieczności budowania portalu i zyskiwania za niego kolejnej dużej ilości niepotrzebnych nam punktów, a po wyjściu spod progu będziemy mogli ścigać się z top o cele oraz dzięki łowcy unikniemy prób robienia przez top sekudnówek na nasze armie powracające z ataku ;]

Co robimy gdy mamy już wszystko rozwinięte tak jak pisałem ?!
Sprawa jest prosta – expimy łowcę :) Budujemy armię składającą się głównie z armat czy husarii i złomujemy wszystkich czerwonych graczy z armią ;) )

W co inwestować punkty doświadczenia i umiejętności ?
- Punkty przyznawane za zdobyte poziomy inwestujemy głównie w prędkość, lecz kilka z nich musimy również dać w magię żeby móc czarować ;] Wystarczy około 5-6 punktów magii ponieważ pod progiem z niskim gsem i tak nie mamy dostępu do czarów wymagających dużej ilości many ;]
- Zdolności – Najpierw 4x Szybkość a potem Teleportacja, później lepiej Czasowstrzymywacz 4x a na samym końcu Pojemność ale to już nad progiem będziecie zmuszeni dawać ;]

Gdy nasz łowca zdobędzie już w miarę wysoki poziom (około 75) i zacznie już szybko śmigać, zaczynamy farmienie ;]

Jak farmić skoro mamy tylko wozy? Wiadomo jest to trochę uciążliwe ale za budynki do karawan dostaniemy dużo punktów i szybciej wyjdziemy nad próg, ale to nie oznacza że nie możemy ich mieć ;] Wystarczy zbudować sobie osadę na której zbudujemy tylko budynki potrzebne do karawan (zamek 2, koszary 3, stajnie 10, z tym że koszary można (a wręcz jest to wskazane) podnieść na wyższy poziom żeby karawany szybciej się budowały). Gdy już mamy te budynki to kupujemy około 200 karawan (można trochę więcej ale tyle wystarczy według mnie). Gdy karawany nam się wybudują to przesyłamy je na główny zamek a tą osadę po prostu usuwamy tracą przy tym punkty które dostaliśmy za budynki w niej :)

Teraz możemy farmić karawanami ;] O surkę pod progiem naprawdę nie jest trudno i jest dużo porządnych farm. Powinniśmy zgromadzić surowcę na szybki i duży rozwój naszego królestwa ;] Najważniejsze żeby zgromadzić na co najmniej 2 poziomy SU, 12 lvl GM, 18 GS, Grote Skarbów na co najmniej 1 no i resztę według wymagań na poszczególne budynki i według uznania ;] (jeżeli uda nam się zgromadzić więcej surki to b.dobrze, im więcej tym lepiej :) )

Co zrobić gdy zbliżamy się do przekroczenia progu a mamy tak ogromne ilości surki w zamku? Przecież jak wyjdziemy nad próg to nie będziemy mieli tyle karawan żeby ją wysłać razem z asem i ktoś może sfarmić cały nasz dorobek ! Żeby tego uniknąć potrzebne jest konto Premium… Gdy je mamy możemy zakolejkować budynki za wszystkie surowce ;] (Pamiętajmy przy tym że najpierw w kolejkę wbijamy targ niewolników i SU tak żeby reszta zbudowała się dużo szybciej)

Dzięki temu nie trzeba zwozić surowcy na tajną. Ja to zrobiłem i według mnie to był błąd , którego reszta nie musi popełniać. Postanowiłem, że sporą część surki wywiozę na tajną i na tej właśnie osadzie będę budował GSy a na zamku głównym wszystkie inne budynki. To był błąd gdyż na tajnej nie miałem SU która sporo skraca czas budowy budynków i na wszystkie zakolejkowane poziomy musiałem czekać ponad 3 miesiące… i do tego jeszcze to transportowanie surki na tajną. Nie trzeba się męczyć, lepiej mieć surke na głównym i na końcu zakolejkować gsy bo przecież i tak czy tak innych budynków w tym czasie byśmy nie budowali (bo wszystkie potrzebne będziemy mieli) a zaoszczędzimy na tym mnóstwo czasu dzięki SU ;]

Gdy nafarmimy już odpowiednio dużą ilość surki, kasujemy wszystkie wozy i karawany a w miejsce punktów które za nie stracimy dobudujemy armię i expimy dowódce na maxa aż do wyjścia nad próg. Jeżeli wszystko zrobicie tak jak napisałem to powinniście dojść do około 90 poziomu dowódcy czyli całkiem nieźle ;]

Żeby nie być goło słownym oto link do mojego dowódcy niedługo przed wyjściem nad próg :
http://img157.imageshack....dca91lvllo2.png

Co robimy po wyjściu nad próg?! Po prostu szkolimy dowódców, robimy tytany, farmimy na wyższe poziomy budynków i awansujemy w punktacji ;)

Pozdrawiam i życzę miłej gry zarówno pod progiem jak i nad nim :)

Adidas.

1 komentarze:

Anonimowy pisze...

A rekomendacja tego poradnika przez was to dlatego, że Adidas jest redaktorem ? xD
Adi na prezydenta [;